onsdag 18. mars 2009

Prosjekt : PS3 som Mediasenter



I dag har jeg satt meg som mål å få min PS3 til å fungere optimalt som et mediasenter. Dette kan gjøres på mange måter. Det er en jungel der ut av programmer som er laget for eller har mulighet til å streame media til PS3 og andre enheter. Etter litt leting og lesing fant jeg et program som skal gjøre dette effektivt. Programmet har et godt rykte på seg for å være stabilt og pålitelig. I tillegg har den "on the fly" omkoding av alle formater til formater som støttes av PS3. Programmet heter PS3 Media Server og kan lastes ned her. Sitter nå på jobb men kommer tilbake senere der jeg beskriver tilkobling og resultat.

Da var tiden kommet til å instalere programmet å se hvordan det fungerer i praksis. Instalasjonen går som normalt og jeg får spørsmål om å starte opp programmet ved endt instalason. Overaskende nokk går oppkoblingen mot PS3 automatisk. uten å gjøre noe som hels annet en å fjerne blokkeingen for programmet i brannmuren kobler den opp mot PS3 å starter å dele filer momentant. etter to sekunder kommer PS3 Mediasenter ikonet opp på Bilder,Lyd og Filmmappene. Der er alt å finne under de samme mappene som de ligger under på min PC. Avspilling av film og lyd går smertefritt, og visning av bilder går raskt og effektivt. Har nå testet både med kabelforbindelse og trådløst og kan konkludere med at dette programmet fungerer utmerket til dette formål. Dette var et absolutt vellykket resultat!

Kan opplyse om at programmet fungerer også med xbox 360 og wii

1 kommentar:

Anonym sa...

Ser frem til å lese mer om hvordan dette går. Vurderer å gjøre det samme selv, men hvis du får det til vill jeg vente å lese hvordan du gjorde det.